Wednesday, June 08, 2005

Goma si procesu comunizmului



Da, bey, Goma ista fu primul nostru hom decis să se bată, după o anumită dată, pentru libertate adevarată în Lagăru prin care-am trecut cu toții, iată, iar nepoții ăștia care nu știu, ori să-și închipuie cum a fost nu pot, trecură totuși și iei prin Lagăr înot, cum ar veni, subt forma de spermatozoizi sau ovulețe-n părintescul scrot, chiar dacă pe vremea aia n-aveau, n-așa? năsucuri în vânt, drept la cuvânt și bvot.

Sigur că unii o să ricaneze că n-a fost chiar așa de rău pe lumea ailaltă, n-așa? când tiganu, înainte de a se expatria în nemtia ;) (1), îți mai putea executa niște cântece de inemă albastră, în timp ce mata, băgător de seama la regiunea agricolă oltenia, e.g., o căutai de ouă pe tovarașa de la raionul segarcea, la ziua recoltei d-anta’, deci o reuniune tovărășească ce se lăsa c-un mititel, o sarma etc tot se mai găsea, ba chiar din plin pentru unii tovarăși, n-așa? (ocazie cu care un prostovan ca tov traktorist (2) de la smt "victoria socialismului în zbor” mai apuca să bea și el un vinișor din podgoria ceape-ului "m.cocor" și să înfulece o pereche de fudulii de porcușor, d-alea dulci, după care-i venea să spargă cu ex-levieru-i o poală de nuci pe-ale strungăriței fruntașe buci, dar fiindcă nu prea avea crezare se resemna să ronțăie pahare și să strânga șurubul la brăzdare), și vor ricana așa nu doar cei care frecau mangalul toată ziulica, făcându-se că muncesc pe brânci, dar mâncau șunci de praga ori salam de sibiu, bunătăți de care nu pomenise neam de neamul lor diliu, dar și mulți telectuali băftoși ai drea’ din tată-n fiu, de ex - fiindcă tot îmi zice mie avp- cvt, drp, mp, ns, dan deșliu sau dizidentu escu cel zbanghiu, ăștia ce motive or fi având, dom’le, să se plângă de Iepoca Cea?, zău că io nu știu, fiindcă și-atunci, ca și-acum, n-au stat cu cărțoiele-n drum sau la ușa mugurelului editoriel, ca mandea cu poemul de oțel, iar vilele de la 2 mai, unde zmecherii au dus trai pe vătrai, io nu zic că chiar ca prințișorul udai, dar orișicât, așa cum mata nici în vis nu pupai decât dacă erai homul lu' tov neculai, ori la dynamoviadă în chorul bărbătesc cântai, sau poate că când oi fi fost mic, în loc ca cu rahatu-ți să te lai, ca sa ți se faca părul de rusnak bălai, viitoare șuviță de papai, îl păpai, ai...?

Deci io nu la chestiile astea de kk/maka mă gândesc când Lagărul infernal îl afurisesc și procesul comunizmului ca și nea Goma îl doresc, căci cu păpică și cu nănică, fie cât de multă sau mică, nu vei face niciodată dintr-o tovărășică sycofantică sau dintr-o pramatie cinică - precum tov ionionică, măgurică, năstăsică - o sfântă varvara voinică, oricât ar posti ăștia și s-ar închina la icoana Maicii Precista, adică, cum nu vor face nici dintr-o lichea un domn democrat sadea, oricâte bunătăți ar păpa și oricât s-ar screme iel să imite diemokrația, după cum nici răul pe care ni l-ar putea provoca ăștia personal n-ar fi cine știe ce belea, n-așa?, chiar dacă-n zelul lor kknar ar sări și preste cal, pe mine, așadar, nu faptul că unii aveau nu știu ce privilegii de kk-maka, iar alții nici după ce trage apa mă îngrozea, ci io am strigat de la-nceput unde e - de fapt și de fapt - buba cu lumea aia umanistă ca drea’, deși trăiam chiar în ea și se spune că numai dacă privești dupa ce-ai trecut dealul sau granița poți observa ceva ce-ți depășește întinderea, n-așa? și-am scris - cum v-am mai spus cândva - cam așa :

Bey, Fiara din Lagăru tovilor și băieților e Duhu Rău al mulțimilor asmuțite de un nemernic Amăgitor, de un sistem concentraționar, fundamentalist sau totalitar, de un ideolog sau diversionist ordinar sau ignar ori de un odios diktator contra însinguraților, sau a alterităților națiilor sau cognațiilor lor, sau a minorităților, a celor ce ies cumva din Tablă sau din colectivistul chor, a infinității și diversității formelor, care e chiar taina tainelor dumnezeirilor, mey, doamnelor și domnilor. Io, avp, am spus lucrul acesta strigând din toți bojocii chiar dinlăuntrul Sistemului mutant al Sycofanților și Reeducatorilor, dar cine dreak să mă fi auzit atunci, fraților, când și azi cei mai mulți dintre voi, bătrâni sau tineri oricum mai luminați de anii și de întâmplările ce-au trecut preste țeara asta din Carpați, și chiar istoricii Sec-ului stejărei & ingrați, n-așa? iacătă că ignorați glăscioru-mi din evii-ntunecați, ca și cum ați fi în continuare drogați sau fermecați, a...? Dar hai să zicem că io, un simplu poezel rătăcitor prin hyperspatzi, n-oi conta, dar când observ că chiar și azi, după ce-am trecut cu toții prin grozăviile născute din sistemele și ideologiile totalitare, clocitoare infernale ale duhului rău din a infernului putoare, majoritatea, n-așa? procedează ca și massele alea la fel de populare, n-așa? din mulțimile isterizate, fanatizate sau pur și simplu gregare, din anno domni cutare, ce strigau fară-ncetare, dintr-o pornire pe care fiecare dintre indivizii mulțimii criminale poate că nu și-ar fi înțeles-o în foru interior al dumisale: “Omorâți-l! Omorâți-l!”, urlau în neștire, n-așa ? (chiar daca ăla era chiar Fiul lu D-zeu, voila), omorâți-l drea’, chiar dacă nu ne-a făcut nici un rău, dar dacă așa ne-a învățat/ instigat bunu’ fariseu ori saducheu, ori - mai încoace - popa ortodox, musulman, nenea călugăru franciscan, ori tovul ăla mumos în costum de shogun și cu ochii albaștri ca un phaun, băiatu ăla blond sau brun îmbracat acum în miner de la mina nu știu cum, hai mhă sa-l omorâm, pentru că-i mai bun, deci nebun, pentru că e minoritar, poponar, jidan, golan, maghiar, țigan, rumân sau harap alb/ negru ce se crede genial, iar iel nu e decât un ochelarist tocilar, hai, bey, oameni buni, sănătoși și coioși ca noi să ne distram total până joi, porniți înainte tovarași moroi, hai s-o facem lată iar, cât suntem pe val, hai la bâlci să bem votka si Graal, la Bal, la Baal...! – deci cum să vă spun sau ce să vă spun, dacă ororile astea se pot întâmpla chiar și-acum, într-un 13-15 iunie - sa zicem - de fum ?

D-aia, bey, e vital procesul comunizmului șui, ca și-al fascizmului, sau ca judecata de apoi a Dreakului... Si d-aia e bine ca oameni ca Goma, ca Doina Cornea, ca Blandiana, Dorin Tudoran și alți câțiva să fie beatificați, cum ar venea, de boboru de la Dunăre și Black Sea, ca Pope Wojtila, căci ei sunt sămânța aia bună din care încă se mai poate naște un neam sau leat plăcut Domnului adevărat. Nu vă speriați că tre’ să munciți cine știe ce la operația de beatificat, căci heroii Ro, aloo, nu sunt mai mulți decât ar încăpea în livingul unuia care toată viața sa a fost o lichea, a mușcat ca un șarpe de dudău sau cel puțin a mâncat rahat nu cu linguroiu, ca utlimu’ criminal la bulău, ci cu lopata, iar acum râde de mine c-am fost tont ca și tata, de altfel, n’așa? din moment ce azi nu pot să-i duc nici măcar o pungă de bomboane măicuței aflată pe patul de infernală suferință - și care s-a dovedit a fi de cruntă moarte, nota mea, n-așa ? -, si nu că dânsa ar mai avea trebuință, ci ca să știe că este încă umană ființă, bey, asta în timp ce ticălosu de vârsta sa, zis si Zâmbok, n-așa?, care-n loc să fi lăsat pegra ro, deci strigoii Lagărului lu fra-drakulo și detașamentul de kappo să se ducă unde și-a-nțărcat iapa moșu' lor, sau măcar să nu mai stea în capul mesei Ro, aloo, deloc, ca să răsară și la noi busuiok după tontoroiul roșcovano-kazaciok, i-a dat de trei-patru ori preste cap ca pe porcul din povestea cu izdap-izdap câine turbat și i-a pus la loc pe post de harap-alb democrato-liberalo-curat, acest tov Zâmbat, care când l-am rugat prin e-mail-ul strecurat prin gaura de la prezidențiala-i clanță să intervie spre a i se aproba și maicii mele o ambulanță, fie și cu chitanță, s-a uitat la mine ca la o treanță, tocmai el e-nconjurat, iacată, de doctori ca o personalitate de maximă importanță, n-așa? și-ar vrea să i se ridice și-un monument de ierou-revoluționar din maromoră și fainață, păi cum drea’, în timp ce pe mama n-a binevoit a o vizita nici moașa satului unde pe poetu Ro chiar ea l-a născut, o singură dată cândva, aloo...

Asta e situația, asta e țara ta, dle Goma, iar acum fă bine și dă-te mai încoloșa, ca să nu-mi mai amintesc și de rușinoasa-ți dambla, aia din care ar rezultă că evreii, cică, sunt de vină pentru ceea ce trag io, măicuța, alt rumân nevinovat sau dta, iar nu soarta de rahat, care ni i-a plasat pe post de salvatori și de purificatori ai nației, shiit, nu pe Moșii de la Maglavit, de-aproape de Calafat, ci pe moșii de kkt...:((

++++++++++++++++++++
Note:

(1) - neamtu tiganu, nickname-ul unui binecunoscut forumist de pe forumui Ziua din acea perioadă, forum unde a apărut ediția princeps a articolului.
(2) - traktorist, alt forumist de pe forumul Ziua, ce se lăuda că fusese activist agricol prin Moldova.


No comments:

Post a Comment